Pindakaasballetjes met havermout

Deze pindakaasballetjes bevatten veel eiwitten en energie. Ideaal dus als je gaat sporten! Wat ook fijn is dat de balletjes gezoet worden door de dadels, je hoeft dus geen extra suiker toe te voegen. Dit recept is voor ongeveer 10 balletjes en heb je in een kwartiertje al klaar!

Ingrediënten:

  • 75 gram ontpitte dadels
  • 50 gram havermout
  • 2 eetlepels pindakaas
  • 20 gram pinda’s
  • 25 milliliter water

Bereiding:

Doe alle ingrediënten in een keukenmachine en laat een paar minuten draaien. Draai balletjes van het mengsel en bewaar vervolgens in een luchtdicht bakje in de koelkast.

Is het mengsel te nat? Dan kan je wat extra havermout toevoegen. Is het mengsel juist erg droog? Dan voeg je wat extra water of pindakaas toe.

O en is 10 balletjes te veel? Je kunt de pindakaasballetjes prima invriezen en bewaren voor later!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s