Home made chicken enchiladas

Ik eet vaak wraps en meestal haal ik dan de kant en klare. Ik heb al wel eens een omeletwrap zelf gemaakt en een keer geprobeerd om zelf wraps te maken. Dit slaagde toen echter niet, dit keer ben ik wel erg enthousiast over mijn home made enchiladas! 

Het enige minpuntje is dat het me nog niet gelukt is om ze perfect rond te krijgen. Kijk maar…

Ingrediënten:

Voor de wraps:

  • 450 gram bloem + extra om te bestrooien
  • 1 theelepel bakpoeder
  • 100 gram diepvriesspinazie (ontdooid)
  • 175 milliliter warm water
  • 100 milliliter zonnebloemolie

Voor de vulling:

  • 3 kipfilets
  • 1 ui
  • 1 rode paprika
  • 200 milliliter crème fraiche 
  • 1 potje salsasaus

Je kunt ook nog geraspte kaas, ijsbergsla en mais toevoegen.

Bereiding:

  1. Meng de bloem met een theelepel zout en het bakpoeder in een kom. Pureer de spinazie met het water in een keukenmachine. 
  2. Voeg de spinazie toe aan de bloem, samen met de zonnebloemolie. Kneed tot een soepel, niet plakkerig deeg en laat 15 minuten afgedekt rusten. 
  3. Snijd ondertussen de kip, ui en paprika en bak deze in een pan. 
  4. Bedek je werkvlak met bloem en maak kleine bolletjes van het deeg. Rol deze uit tot dat perfecte rondje… Zorg ervoor dat de wraps niet te dik zijn, dan krijg je ze later niet opgerold.
  5. Bak de wraps in een droge koekenpan 1-2 minuten per kant. Beleg de wraps met crème fraiche, salsasaus en de kipreepjes.

Oja nog even een pluspuntje, de wraps vullen veel meer dan de wraps uit de supermarkt. Eet smakelijk!

Geef een reactie

