Oatmeal latte

Ik maakte al eerder twee blogberichten over speciale koffie (lees hier nummer 1 en nummer 2). Daarover was ik bij het idee al enthousiast. Toen ik het recept voor deze oatmeal latte tegenkwam, was dat net even anders. 

Havermout door je koffie klinkt niet meteen lekker… Toch wilde ik het proberen en daar ben ik blij om! De koffie voldeed voor mij als ontbijt, heerlijk! 

Ingrediënten:

  • 25 gram havermout 
  • 100 milliliter (amandel)melk + 50 milliliter om op te schuimen
  • 1 theelepel honing
  • Kaneel
  • 1 kopje espresso

Bereiding:

  1. Doe de havermout met 100 milliliter melk, kaneel en honing in een pan. Breng aan de kook voor 10-15 minuten, tot het een wat dikkere pap wordt. Roer regelmatig door. Als het mengsel te droog wordt, voeg je wat extra melk toe.
  2. Schuim de overige melk op in een melkopschuimer en maak een kopje espresso klaar.
  3. Doe het havermoutmengsel onderin een glas, doe de opgeschuimde melk er bij en als laatste de espresso. 

Maak je speciale koffie ontbijtje af met wat extra kaneel of cacao nibs. 

2 gedachtes over “Oatmeal latte

Geef een reactie

