Salted caramel panna cotta

Toen ik voor het eerst van salted caramel hoorde was ik nogal sceptisch. Maar na het geproefd te hebben ben ik om. Ik maakte al eens gezonde salted caramel cupssalted caramel kokoskoeken en een cheesecake met Tony Chocolonely zeezout karamel. 

Nu ik er over nadenk krijg ik alweer trek… Dit keer maak ik een panna cotta met gezoute karamel. 

Ingrediƫnten:

  • 400 milliliter ingeklopte slagroom
  • 2 blaadjes gelatine
  • 100 gram Tony Chocolonely karamel zeezout

Bereiding:

  1. Verwarm de slagroom in een pannetje. Laat ondertussen de gelatineblaadjes weken in koud water. 
  2. Als de slagroom goed heet is voeg je de uitgeknepen gelatine hier aan toe. Roer tot deze is opgelost.
  3. Zet het vuur uit en meng de chocolade door de slagroom. Als de chocolade is gesmolten verdeel je het mengsel over twee glaasjes. 
  4. Zet de glazen 2-3 uur in de koelkast om op te stijven. Serveer eventueel met wat fruit of een snufje cacao. 

Geen fan van salted caramel? Probeer dan eens deze vanille panna cotta.

Geef een reactie

