Nutella ijs

Ik kom regelmatig recepten tegen voor ijs die ik dolgraag zou willen maken. Maar er is of een ijsmachine voor nodig, of je moet het ijs ieder uur, zes uur lang, omscheppen. Daar heb ik simpelweg geen tijd voor en geen zin in.

Voor dit Nutella ijs is beide niet nodig. Daarnaast is het snel klaar, je moet enkel wat geduld hebben tot het ijs bevroren is. Al smaakt het ook erg goed als het niet bevroren is… Ik kon me niet inhouden! 

Ingrediënten:

  • 500 milliliter slagroom
  • 220 gram gecondenseerde melk
  • 2 eetlepels Nutella

Bereiding:

  1. Mix alle ingrediënten samen in een kom met een mixer. Dit hoeft maar kort, anders wordt de slagroom boterig.
  2. Schep het mengsel in een kom of bak eb zet in de vriezer totdat het ijs bevroren is. Dit duurt ongeveer 5-6 uur. 

Serveer het ijs met nog wat extra Nutella en bijvoorbeeld fruit of nootjes. 

Probeer ook eens andere recepten met Nutella zoals deze Nutella brownies

Geef een reactie

