Mini kruidnoten cheescakes

Na het overheerlijke recept voor de Sinterklaas cheesecake, heb ik nu ook simpelere no bake kruidnoten cheesecakes gemaakt. 

Ik heb kleine cheesecakes gemaakt, maar je kunt natuurlijk ook één grote maken. Uit dit recept haalde ik vier kleine cheesecakes.

Ingrediënten:

  • 50 gram kruidnoten
  • 25 gram boter
  • 100 gram roomkaas
  • 100 milliliter slagroom
  • 25 gram suiker 
  • Half zakje klopfix

Ik heb ervoor gekozen om wel de hele verpakking slagroom op te klopping, zodat ik gewoon een volledig zakje klopfix kon gebruiken. De slagroom heb ik later weer voor een ander recept gebruikt.

Bereiding:

  1. Smelt de boter en maal de kruidnoten fijn in een keukenmachine. Meng de gesmolten boter met de kruimels en verdeel over de muffinpapiertjes. Druk goed aan met een lepel en zet dan in de koelkast. 
  2. Klop de slagroom met de suiker en het zakje klopfix. Klop in een andere kom de roomkaas los.
  3. Spatel nu de slagroom door de roomkaas. Als alles is gemengd giet je dit mengsel op de kruidnotenbodem. 
  4. Strijk iets glad met een lepel en verdeel nog wat extra kruidnoten over de cheesecakes. Zet voor minimaal 3 uur in de koelkast om op te stijven. 

Je kunt de cheesecakes voor ongeveer 3 dagen in de koelkast bewaren. 

Geef een reactie

