Nutella brownies

Ik moet bekennen dat ik nooit zo’n fan ben van chocolade cupcakes of brownies. Ik hou wel van chocola en Nutella, maar ik vind de chocolade brownies vaak te heftig. Toch spraken deze nutella brownies me aan door hun simpelheid. En… ik ben verkocht! 

Ingrediënten:

  • 4 eieren
  • 400 gram Nutella

Bereiding:

  1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
  2. Breek de eieren in een kom en klop ze in circa 6 minuten met een mixer tot een lichtgeel schuim.
  3. Verwarm ondertussen de Nutella in een pan op laag vuur. Verwarm net zo lang totdat het een dikke vloeibare chocoladepasta is.
  4. Voeg de lauwwarme Nutella al kloppend toe aan het eischaal. Zodra alles gemengd is giet je het mengsel in een met bakpapier beklede brownievorm.
  5. Bak de brownie in ongeveer 25-30 minuten gaar in de oven. 

Laat de brownie afkoelen en snijd hem daarna in kleinere stukjes brownie. Ik geef toe dat ik niet kon wachten tot de brownie helemaal afgekoeld was, hij rook zo lekker… En als de brownie nog een beetje warm is, is ie ook erg lekker!

Een gedachte over “Nutella brownies

Geef een reactie

