Gezonde kipnuggets

Kipnuggets uit de frituur zijn lekker. En op z'n tijd moet het kunnen. Maar je kunt ook een gezondere versie van kipnuggets maken met dit recept.  Ingrediënten: Kipfilet Cornflakes Ei Eetlepel melk Bereiding: Verwarm de oven voor op 180 graden. Meng ondertussen het ei met de melk in een kommetje.  Maak de cornflakes wat fijner … Meer lezen over Gezonde kipnuggets

Advertenties

Tonijnsandwich

Een lekkere sandwich met tonijn en ham voor de lunch. Je kunt de sandwich ook van tevoren klaar maken en inpakken met aluminiumfolie voor bijvoorbeeld een picknick.  Ingrediënten: 3 sneetjes casinobrood Ham Blikje tonijn Halve ui Handjevol sla 3 eetlepels mayonaise 1 eetlepel tomatenketchup  1 theelepel citroensap Bereiding: Snipper de ui en meng deze vervolgens … Meer lezen over Tonijnsandwich

Tonijnsalade

Wij zijn zelf geen viseters, maar hier toch het recept voor tonijnsalade.  Ingrediënten: Tonijn Eetlepel mayonaise Theelepel mosterd Augurk Peper en zout Eventueel: Kappertjes Halve rode ui Als je een gezondere tonijnsalade wilt, voeg dan yoghurt toe in plaats van mayonaise. Bereiding: Laat de tonijn uitlekken en haal de grove stukken met een vork uit … Meer lezen over Tonijnsalade

Bananensushi

Ik ben helemaal geen liefhebber van sushi. Maar in deze combinatie is het toch wel een lekker tussendoortje.  Ingrediënten: Banaan Chocopasta Pannenkoeken De hoeveelheid hangt er van af hoe veel sushirolletjes je wilt maken. Ik heb uit één banaan zes kleine rolletjes gehaald.  Bereiding: Bak als eerste de pannenkoeken. Gebruik bijvoorbeeld het recept voor havermout … Meer lezen over Bananensushi