Spinazie gehaktschotel

Een simpele en koolhydraatarme maaltijd. Wil je hoger in je koolhydraten zitten, voeg dan rijst of aardappelen toe. 

Ingrediënten:

  • 300 gram spinazie
  • 300 gram rundergehakt
  • 2 tomaten
  • 60 gram feta en/of mozzarella

Bereiding:

  1. Verwarm de oven voor op 200 graden. Snijd ondertussen de tomaten in plakken en de feta in blokjes.
  2. Kruid het gekat en bak dit in een pan, hier hoef je geen olie aan toe te voegen. In een andere pan wok je de spinazie totdat deze geslonken is. 
  3. Zodra de spinazie geslonken is leg je deze even apart. Nu kun je de tomaat even kort aanbakken. 
  4. Leg het gehakt op de bodem van de ovenschaal, hier bovenop komt de spinazie met daar overheen de tomaat en de feta.
  5. Zet de ovenschaal voor ongeveer 10 minuten in de oven zodat de kaas een beetje kan smelten. 
Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s