Churros

Ik was laatst in Madrid en overal op straat zag ik churrotentjes. Helaas was ik er maar één avond en zat ik vol van de tappas en de frozen yoghurt. Daarom heb ik thuis geprobeerd om Churros te maken. Ik had helaas geen goede spuitzak, dus de vorm is niet zoals het hoort. Maar de smaak is er niet minder om!

Ingrediënten:

  • 150 ml water
  • 25 gram suiker
  • 50 gram boter
  • 125 gram bloem
  • 2 eieren
  • 1 theelepel kaneel
  • 175 ml zonnebloemolie
  • Poedersuiker

Bereiding:

  1. Verhit de boter, het water, de suiker en een snufje zout in een pan. Zodra de boter gesmolten is voeg je de bloem toe.
  2. Roer net zo lang totdat het deeg loslaat van de pan en een bal vormt. Neem dan de pan van het vuur en laat het deeg afkoelen.
  3. Voeg de kaneel en de eieren één voor één toe aan het deeg. Meng het tot een glad beslag.
  4. Verhit de olie tot 180 graden in een (brede) pan. Schep het beslag in een stevige spuitzak met een brede kartelmond. 
  5. Als de olie op temperatuur is spuit je het deeg in de olie, knip het deeg op de gewenste lengte door. De churros zijn klaar als ze goudbruin zijn. Strooi bij het serveren poedersuiker over de churros.

Serveertip: Naast poedersuiker zijn churros ook lekker met roomijs en/of Nutella!

Geef een reactie

