Omeletwrap

Ik vind brood heerlijk, maar hier zitten vrij veel koolhydraten in. In de loop naar een toernooi moet ik goed op mijn gewicht letten. Daarom vervang ik het brood uit mijn voedingsschema door eieren. Het beste is een gekookt ei, maar een gebakken eitje is ook erg lekker. Om te variëren heb ik een omeletwrap gemaakt.

Ingrediënten:

  • Twee eieren
  • Scheutje melk
  • Peper en zout
  • Gerookte kip
  • Sla
  • Tomaat
  • Feta of geitenkaas

Je kan ook andere ingrediënten gebruiken zoals zalm, tonijn, avocado, komkommer, mozzarella, gebakken champignons en pijnboompitjes.

Bereiding:

  1. Kluts de eieren en meng ze met een scheutje melk en de peper en zout.
  2. Verwarm olie of boter in een pan en bak je omelet op middelhoog vuur. Tussendoor keer je je omelet om. Doe dit niet te snel, want dan scheurt je omelet. Snijd ondertussen de gerookte kip, tomaat en feta. 
  3. Beleg de wrap met sla, tomaat, gerookte kip en feta. Rol je omelet op zodat er een wrap ontstaat.

De wraps zijn koud ook lekker. Dus je kunt ze ook in aluminiumfolie wikkelen en meenemen naar je werk voor de lunch. 

2 gedachtes over “Omeletwrap

Geef een reactie

