Stroopwafel parfait

Ik hou van stroopwafels! Ik heb dan ook genoten van deze stroopwafel parfait. Toen ik het woord parfait hoorde dacht ik “dat zal wel lastig zijn…” Maar dat is het helemaal niet.

Ingrediënten:

  • 250 ml slagroom
  • 100 gr suiker 
  • 250 ml magere yoghurt
  • Stroopwafels
  • Kaneel

Bereiding:

  1. Klop de slagroom stijf. Je hoeft hier nog geen suiker bij te voegen, dat komt later. 
  2. Als de slagroom stijf is klop je de yoghurt en de suiker erdoorheen. Daarna breek je twee stroopwafels in kleine stukjes. Deze stukjes schep je door het yoghurtmengsel samen met wat kaneel.
  3. Bekleed een muffinvorm (of diepvriesvorm) met plasticfolie en schep het yoghurtmengsel hier in. De vorm dek je af met plasticfolie en zet je voor minimaal 6 uur in de vriezer. Ik heb het een nacht laten staan. 

Haal de parfait ongeveer 10 minuten voor het serveren uit de vriezer. Door het plasticfolie gaat dit erg gemakkelijk. Breek een stroopwafel in kleinere stukjes en warm deze kort op in de magnetron. Blijf hier voortdurend bij anders verbrand de caramel. Geniet er van! 

Een gedachte over “Stroopwafel parfait

Geef een reactie

