Gegrilde ananas met ijs

Ik ben opgevoed met het idee: “Hoe vol je ook zit, er is altijd plek voor een ijsje”. Het lekkerste dat er bestaat, het toetje. Of het buiten nou warm of koud is, ijs blijft lekker. Een tijdje geleden heb ik iets nieuws geprobeerd, altijd spannend. Maar lekker… Je houdt niet op met eten van deze gegrilde ananas met ijs.


Ingrediënten:

  • Ananasringen (vers of uit blik)
  • 1 theelepel kaneel
  • 3 eetlepels honing
  • 1 eetlepel citroensap
  • 1 theelepel olijfolie

Bereiding:

Zet de gril aan, ik heb gebruik gemaakt van een simpele (tosti)gril. Ondertussen kan je de marinade maken van de kaneel, de honing, het citroensap en de olijfolie. Smeer de ananas in met de marinade, laat de ananas eventueel een paar minuutjes in de marinade liggen. Als de gril warm is leg je de ananas er tussen, na een paar minuten zijn ze klaar. Serveer op een bord met een bolletje ijs.

Ik heb vanille ijs gebruikt, maar andere smaken kunnen natuurlijk ook. Normaal gesproken hou ik wel van een toef slagroom bij m’n toetje, maar dat is bij fit gerecht echt niet nodig. Geniet er van!

Geef een reactie

