Courgette pizza

PIZZAAA! Wie houdt er nou niet van pizza!? Wij thuis in ieder geval wel! Zelf maken, diepvries pizza, bestellen, een echte van de pizzeria… Ik eet het allemaal. Alleen na een pizza voel ik me toch een soort van schuldig tegenover mezelf. Tijd voor een gezonde variant: courgette pizza. Het idee sprak me niet meteen aan, maar na eentje geproefd te hebben ben ik om. 

Ingrediënten:

  • Courgette
  • Tomatenpuree
  • Pesto
  • Geraspte kaas
  • Pijnboompitten
  • Tomaat
  • Mozzarella
  • Geitenkaas
  • Italiaanse kruiden

Zoals je misschien al merkt is het mogelijk om eindeloos te variëren in de topping. De genoemde toppings zijn een paar van mijn favorieten. 

Bereiding:

  1. Verwarm de oven voor op de grilstand. Heb je deze niet, of heb je geen idee hoe deze werkt, zet de oven dan op 180 graden.
  2. Snijd de courgette in (vrij dunne) plakken.
  3. Beleg de courgette daarna met de verschillende toppings. Mijn favoriete combinaties: tomatenpuree met geitenkaas, tomatenpuree met tomaat en mozzarella, pesto met pijnboompitten en geraspte kaas. Als laatste voeg je de kruiden toe. 
  4. Leg de pizza’s op een met bakpapier beklede bakplaat voor ongeveer 5 minuten. 

Hoewel ik begrijp dat je ze het liefste allemaal zelf op eet, is het ook leuk om de mini pizza’s te serveren op bijvoorbeeld je verjaardag.

Een gedachte over “Courgette pizza

Geef een reactie

