Hollandse nasi

Ingrediënten die je misschien niet direct met elkaar zou mengen. Maar die toch verrassend goed bij elkaar passen! En dit gerecht gaat ook prima met de zelfgemaakte satésaus van donderdag! Ingrediënten: 300 gram rijst 300 gram boerenkool 100 milliliter water 1 rookworst 2 eieren 20 gram cashewnoten Bereiding: Kook de rijst volgens de aanwijzingen op … Meer lezen over Hollandse nasi

Advertenties

Zelf satésaus maken

Zelf satésaus maken is eigenlijk heel makkelijk en toch had ik het nog nooit gedaan. Vroeger hield ik trouwens ook helemaal niet van satésaus. Vrijdag was bij ons nasi dag en dan mochten we altijd kiezen tussen satéstokjes of gehaktballetjes in zoetzure saus. Ik nam altijd de gehaktballetjes, maar tegenwoordig ben ik wel een groot … Meer lezen over Zelf satésaus maken

Red hot 43

Kan je dit weekend lekker een drankje drinken? Probeer dan deze cocktail met likeur 43 eens, het rode pepertje geeft een pittige afdronk. Ingrediënten: 45 milliliter Licor 43 15 milliliter limoensap 120 milliliter spa rood 1 rode chilipeper Bereiding: Snijd de chilipeper in ringetjes. Doe twee of drie stukjes in een glas en plet deze … Meer lezen over Red hot 43

Koolhydraatarme chocolademokkamousse

Deze mousse is koolhydraatarm, per portie heeft dit dessert ongeveer 3,6 gram koolhydraten. Dus als je dan toch een lekker toetje wilt, maar op dieet bent, probeer dan deze chocolademokkamousse! Onderstaand recept is voor twee porties. Ingrediënten: 200 milliliter slagroom 40 gram mascarpone 2 theelepels cacaopoeder 2 eetlepels espresso Bereiding: Klop de slagroom stijf. Meng … Meer lezen over Koolhydraatarme chocolademokkamousse